Pe terenurile din Boiţa vor intra de luni buldozerele, fiind demarate lucrările pentru primul lot al autostrăzii Sibiu-Făgăraş / sursă foto: Facebook-Sorin Grindeanu
Fermierii unei comune din Sibiu sunt nevoiţi să-şi culeagă recoltele până la finalul acestei săptămâni. În caz contrar, producţiile lor vor fi distruse. Pe terenurile din Boiţa vor intra de luni buldozerele, fiind demarate lucrările pentru primul lot al autostrăzii Sibiu-Făgăraş. Cei 600 de agricultori spun că vor primi sume extrem de mici în urma exproprierii.
Peste 600 de
din Boiţa, judeţul Sibiu, sunt nevoişi să-şi strângă recoltele de pe câmp până vineri, pentru că, de săptămâna viitoare, acele terenuri vor fi transformate în şantiere pentru contrucţia primului lot din autoastrada Sibiu-Făgăraş.
„S-au pus abuziv pe terenurile noastre. Noi nu am cules, n-am scos cartofii, toată lumea e nemulțumită, nu doar eu. Eu sunt nemulțumit pentru că nu am timp, trebuie să mă duc și la lucru. Trebuia să ne lase să cultivăm terenurile, să adunăm de pe ele și după, la final de lună să facă asta”, spune un fermier.
Citește și
Recomandare din top articole
Cea mai mare nemulţumire a fermierilor este legată de suma de bani pe care o vor primi în urma exproprierii.
„Nu suntem multumiți de valoarea terenurilo pentru că nu ne-a întrebat nimeni și nici nu e prețul corect. 0,50 de bani, 1 leu, nici atât nu se dă pe metru pătrat, prețul este mult mai mare”, spune un alt fermier.
Primarul comunei Boița susține că, în acest caz, fiecare fermier are posibilitatea să se adreseze instanței.
„Fiecare cetățean, după ce va primi acea decizie individuală de expropriere, are posibilitatea să se adreseze instanței și, în urma unei sentințe, să modifice această valoare”, spune Nicolae Cocoș, primarul comunei Boița.
Există, însă, şi agricultori care susţin cosntruirea noii autrostrăzi.
„O să fiu mulțumit, ce să fac, statul îți dă cât scrie în registru. E bine că o să trăiască nepoții, copilașii mai bine, să se plimbe”, spune un alt fermier.
Autostrada A13 va avea o lungime totală de 68 de kilometri şi va avea 7 noduri rutiere, 90 de poduri, 12 viaducte şi trebuie finalizată în trei ani de la începerea construcţiilor.