18:26, 12 martie 2021
Fosta asistentă medicală care a făcut acuzaţii în spaţiul public a lucrat în secţia ATI-COVID din Sibiu o lună de zile, la începutul acestui an, timp în care nu a sesizat nereguli conducerii secţiei sau spitalului, însă ea ar fi făcut abateri pentru care urma să fie cercetată disciplinar, a declarat vineri, pentru AGERPRES, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Sibiu, Florin Neag.
„SCJU Sibiu consideră că sursa informaţiilor apărute în mass-media este o asistentă medicală care a fost angajată în cadrul SCJU Sibiu la începutul anului 2021, pentru o perioadă de aproximativ o lună de zile. Menţionăm că angajarea acesteia a avut loc în perioada mandatului conducerii anterioare a SCJU Sibiu. Răspunsurile noastre următoare se raportează la această persoană, cu menţiunea că există în derulare mai multe anchete desfăşurate de către instituţii ale statului, inclusiv o anchetă penală la nivelul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu. La finalizarea acestor anchete, instituţiile abilitate vor comunica rezultatele şi concluziile conform competenţei. (…) Persoana în discuţie a lucrat aproximativ o lună în serviciul ATI – modular. Nu există plângeri formulate de persoana în discuţie către asistenta şefă ATI, medicul şef ATI sau altă persoană din conducerea SCJU Sibiu. Conform datelor pe care le deţinem, asistenta medicală în discuţie are experienţă medicală la alte spitale, inclusiv experienţă de 8 ani într-o secţie ATI. Angajarea s-a făcut sub formă de interviu, pe perioadă determinată, conform legislaţiei în vigoare”, a precizat managerul Florin Neag.
Întrebat dacă fosta angajată a spitalului sibian ar fi avut vreo abatere, managerul Neag a răspuns afirmativ.
„Da, persoana a avut abateri şi există un referat formulat în acest sens de către asistentul coordonator al modulului ATI-COVID unde asistenta respectivă îşi desfăşura activitatea. Abaterile reclamate sunt nerespectarea confidenţialităţii datelor medicale şi a datelor cu caracter personal, prin fotografierea pacienţilor, aparaturii şi a documentelor medicale, precum şi o atitudine necorespunzătoare faţă de colegi şi pacienţi. În urma referatului, urma procedura de iniţiere a cercetării disciplinare a angajatei. Aceasta nu a mai avut loc întrucât relaţiile de muncă dintre aceasta şi spital au încetat, la iniţiativa angajatei”, a menţionat managerul SCJU.